LWP Archives

September 2006

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Harm Paas <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 27 Sep 2006 15:17:43 +0200
Collega's,

 zonder in te willen gaan op de geuite voorkeuren met betrekking
tot distributies wil ik stellen dat, gelet op de rest van de
inhoud van het concept LWP op dit moment een keuze voor een of
andere distributeur wel erg voorbarig is : Het leidt alleen maar
af van de werkelijke problemen die er liggen bij het op RuG-brede
schaal aanbieden en onderhouden van een Linux werkplek.
En laten we wel wezen: we zijn allemaal erg tevreden over onze
"eigen" Linux distributie, ze zijn dus nog steeds allemaal even
geschikt!

Voorafgaand aan het "Technisch ontwerp" wat momenteel onderwerp
van discussie is zou ik echter de gevolgde werkwijze enigzins
willen structureren:
Een projectvoorstel dat de noodzakelijke eisen aanreikt tot het
schrijven van een functioneel ontwerp is tot op dit moment
in de commissie nog niet verschenen.
Enige tijd geleden heb ik voor een dergelijk ontwerp reeds een
concept geschreven met als pilot een installatie van de werkplek
bij FWN,maar het stuk is tot op dit moment nog niet in gebruik.

Het lijkt me zinvol dit stuk ter hand te nemen en verder uit
te werken om uitgaande daarvan te komen tot een vollediger
invulling van functioneel (en onderliggend technisch) ontwerp,
zodat we daarna op betere gronden en voldoende onderbouwd tot
een consensus over de distributie leverancier kunnen komen.
Het concept is nog steeds actueel en bevat tevens een aantal
zaken die nog niet aan de orde zijn geweest, ik voeg het daarom
ongewijzigd toe in de bijlagen.

Zie voor mijn verdere opmerkingen aangaande het "technisch ontwerp
LWP" de betreffende bijlage.

--
Met vriendelijke groet,

 ---Harm

 Harm Paas,  Sys. Admin.            Email     : [log in to unmask]
 Dept. of Computing Science,        Phone     : +31 50-3633944
 IWI - Instituut voor Wiskunde & Informatica
 Rijksuniversiteit Groningen        FAX       : +31 50-3633800
 PO Box 800, 9700 AV Groningen,     Country   : The Netherlands