From:
Edwin Mathlener <[log in to unmask]>
Reply To:
Edwin Mathlener <[log in to unmask]>
Date:
Wed, 2 Nov 2011 23:21:05 +0100
Dag,

Via Sonnenborgh werd bij de Koepel een kijker aangeboden. De eigenaar
schreef ons:

> Via een collega had ik laten informeren wie er meer zou kunnen zeggen
> over een oude telescoop
> die mijn vader in de jaren ‘50 of ‘60 waarschijnlijk zelf gebouwd
> heeft
> en die sindsdien in het ouderlijk
> huis staat te verstoffen. Ik zou de telescoop graag willen afstaan
> aan
> de sterrenwacht aangezien mijn
> vader altijd lid is geweest en het idee dat de telescoop in goede
> handen
> komt hem plezier zou hebben gedaan.
> Ard Wagenaar
> [...]

Ik heb contact gehad met dhr. Wagenaar en hij zoekt voor deze kijker
een goed tehuis bij een publiekssterrenwacht of vereniging. Er wordt
geen geld voor gevraagd. Geïnteresseerden kunnen rechtstreeks met hem
contact opnemen per e-mail.

Voor de tijd waarin deze kijker is gebouwd, was dit een zeer
indrukwekkend instrument. Voor hedendaagse begrippen is de montering
wellicht wat licht, maar wie weet is het een leuk instrument voor
demonstraties.

Met vriendelijke groet,

Edwin Mathlener

Edwin Mathlener