27
september t/m 1 oktober 2010
Everything you always wanted to know about…
MARINE
HOTSPOTS
Jeanine
Olsen
Voertaal Engels
Maandag 27 september, 16.30 – 17.30 uur, ForumImages, Hereplein 73
(voormalige bioscoop Camera)
Toegang gratis
Meer informatie: Marine
Hotspots
Marine ‘hotspots’ zijn onderzeese gebieden met een grote biodiversiteit.
Veel van de soorten die er leven zijn nog onbekend. Tegelijkertijd neemt het
aantal soorten dat uitsterft door menselijke invloeden drastisch toe. Jeanine
Olsen vertelt over het belang van deze gebieden.
---------------------------------------------------------
25 jaar Gastschrijverschap RUG
Bloedende harten -
Popmuzikanten over het schrijven van songteksten
FREEK DE
JONGE
Maandag 27 september, 20.00 – 21.30 uur,
Academiegebouw
Kaarten: € 4,- / voor studenten en SG-abonnees €
2,-
NOG ENKELE KAARTEN BESCHIKBAAR!
Meer informatie: Bloedende
Harten
Cabaretier,
schrijver, acteur en zanger Freek de Jonge stond met Neerlands Hoop Expres aan
de wieg van de Nederlandstalige rockmuziek. Als zanger trad hij op met de Nits
en in 1997 scoorde hij een nummer 1-hit met de Bob Dylan-cover ‘Leven na de
dood’. Dit jaar verscheen na 32 jaar weer een studioplaat met twaalf intense
liedjes: ‘Van A naar Z’.
---------------------------------------------------------
Latijns-Amerika – Een
wervelende tango
DRUGSHANDEL – TUSSEN GENOT EN
GEVAAR
Wil Pansters
Dinsdag 28 september, 20.00 – 21.30 uur,
Academiegebouw
Kaarten: € 2,- / voor studenten en SG-abonnees
gratis
Meer informatie:
Drugshandel
Genot, gevaar en
geweld kenmerken de internationale drugshandel tussen producerende
Latijns-Amerikaanse landen en de markt in de VS en Europa. Hoe wordt het
dubbelzinnige beeld van Latijns-Amerika als bron van genot en gevaar gevoed door
de huidige drugsproblematiek? Wil G. Pansters is directeur van het Mexico Studie Centrum
van de RUG.
---------------------------------------------------------
Hanze
Lezing
HEBBE, HEBBE,
HEBBE…
Slaaf van
reclame?
Bob
Fennis
Woensdag 29 september, 15.30 – 17.00 uur, De Appel, Van OlstToren,
Hanzehogeschool
Toegang gratis
Meer informatie: Reclame
We worden constant blootgesteld aan reclameboodschappen en advertenties.
Wat voor invloed heeft dit op ons gedrag? Wanneer is een reclame effectief, wat
werkt en wat niet? Wanneer gaan consumenten overstag en wanneer ervaren zij
weerstand? En hoe kun je als marketeer die weerstand
verminderen?
Informatie:
Studium Generale
Groningen
Oude Boteringestraat 13
(050) 363 5463
Let op: Wilt u geen berichten
meer ontvangen, stuur dan volgend commando: SIGNOFF SG-ACT naar [log in to unmask] (laat de onderwerpregel
leeg!)