Customer Intelligence Analist
KPN (Consumentenmarkt)

Als customer intelligence analist ben je mede verantwoordelijk voor de waardeoptimalisatie van de klantenbase van KPN. Op basis van scherpe analyses op de klantenbase geef je objectief en fact-based advies aan voornamelijk de marketingafdeling, maar soms ook aan de raad van bestuur. Naast het uitvoeren van scherpe analyses ben je dus ook adviseur en continu in contact met de business.

Om je als starter goed op weg te helpen bieden we je een opleidingsplek in de Marketing Intelligence Academy, waarin je door professionals wordt opgeleid tot senior customer intelligence analist. Binnen deze opleiding leer je vakinhoudelijke methoden en technieken, consultancy- en projectmanagementvaardigheden en een uitstekend gevoel voor de business. Kortom, een unieke start met uitstekende vooruitzichten.

Jouw uitdagingen:
Vragen vanuit de business beoordelen op toegevoegde waarde voor KPN CM in relatie tot het bereiken van de business doelstellingen.
Vertalen van de uitkomsten van klantanalyses naar hun relatieve belang in het bereiken van de strategische doelen van KPN. Vertalen van de uitkomsten naar een helder en implementeerbaar advies.
Het geven van input op de gewenste doorontwikkeling van het marketing klantbeeld om marketing duurzaam te kunnen voorzien van de gewenste klantinzichten.
Het maken en onderhouden van voorspelmodellen voor de optimalisatie van below-the-line marketingcampagnes.
Het uitvoeren van complexe (statistische) data analyses op klant- en prospectdata.

Jouw profiel:
WO werk- en denkniveau; opleiding met statistische achtergrond (bv. econometrie, (bedrijfs)economie, (technische)bedrijfskunde of marketing).
Affiniteit voor marketing en sales; in staat data te vertalen naar informatie gericht op commerciële toepassingen.
Communicatieve vaardigheden voor advisering, overtuiging, en afstemming met betrekking tot planning.
Kennis van statistische tools (SPSS, SQL, Excel, Access etc.).
Kennis van en ervaring met verschillende methoden en technieken (o.a. treemodels en logit).
Gestructureerd kunnen werken onder operationele druk.

Ons aanbod;
Deelname aan de Marketing Intelligence Academy.
Marktconform startsalaris voor academici, inclusief aantrekkelijke en flexibele arbeidsvoorwaarden.

Ben je nieuwsgierig, heb je interesse of heb je vragen? Neem gerust contact op met;

Jens-Leendert Waaijers, 06 5332 1340 [log in to unmask]
Manager Customer Intelligence & Analyse KPN Consumentenmarkt


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geld verdienen én relevante werkervaring opdoen?

Neem een (vakantie)baan bij KPN Customer Intelligence & Analyse!

Vanuit de afdeling Customer Intelligence & Analyse leveren we een belangrijk bijdrage aan de waardeoptimalisatie van de klantenbase van KPN Consumentenmarkt. Op basis van scherpe analyses geven we objectief en fact-based advies aan voornamelijk de marketingafdeling, maar soms ook aan de raad van bestuur. Onze werkzaamheden bestaan dus niet alleen uit analyseren maar ook voor een belangrijk deel uit adviseren, we staan voortdurend in contact met de business.

Voor de zomerperiode zijn we op zoek naar een enthousiaste, analytisch ingestelde student die ons kan helpen met analysewerkzaamheden. Deze werkzaamheden bestaan o.a. uit het selecteren, koppelen, bewerken en interpreteren van data. Hiervoor gebruiken we tools als SQL, Access en SPSS. In nauwe samenwerking met de analist bepaal je de juiste databewerkingen en interpreteer je de resultaten. Hierdoor krijg je een goed beeld van de werkzaamheden van een customer intelligence analist en leer je de business kennen.

Wat zoeken we:

WO-Student; bij voorkeur opleiding met statistische achtergrond (bv. econometrie, (bedrijfs)economie, (technische)bedrijfskunde of marketing).

Kennis van statistische tools is een pre (SPSS, SQL, Excel, Access etc.).

Minimaal 16u per week beschikbaar gedurende 1 tot 3 maanden.

Wat bieden we:

Een leuk salaris.

Een kijkje in de keuken van KPN Consumentenmarkt en een goed beeld van het werk van een customer intelligence analist (wellicht jouw toekomstige baan…).

Samenwerking met jonge professionals in het customer intelligence vak.

Ben je nieuwsgierig, heb je interesse of heb je vragen? Neem gerust contact op met;

Jens-Leendert Waaijers, 06 5332 1340 / [log in to unmask] Duidelijk vermelden dat je solliciteert naar de vakantiebaan.

Manager Customer Intelligence & Analyse KPN Consumentenmarkt

--
Career Office Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Postbus 800
9700 AV Groningen
www.rug.nl/feb/careeroffice
0503637182/3452