Customer Intelligence Analist
KPN (Consumentenmarkt)

Als customer intelligence analist ben je mede verantwoordelijk voor de
waardeoptimalisatie van de klantenbase van KPN. Op basis van scherpe
analyses op de klantenbase geef je objectief en fact-based advies aan
voornamelijk de marketingafdeling, maar soms ook aan de raad van
bestuur. Naast het uitvoeren van scherpe analyses ben je dus ook
adviseur en continu in contact met de business.

Om je als starter goed op weg te helpen bieden we je een opleidingsplek
in de Marketing Intelligence Academy, waarin je door professionals wordt
opgeleid tot senior customer intelligence analist. Binnen deze opleiding
leer je vakinhoudelijke methoden en technieken, consultancy- en
projectmanagementvaardigheden en een uitstekend gevoel voor de business.
Kortom, een unieke start met uitstekende vooruitzichten.

Jouw uitdagingen:
Vragen vanuit de business beoordelen op toegevoegde waarde voor KPN CM
in relatie tot het bereiken van de business doelstellingen.
Vertalen van de uitkomsten van klantanalyses naar hun relatieve belang
in het bereiken van de strategische doelen van KPN. Vertalen van de
uitkomsten naar een helder en implementeerbaar advies.
Het geven van input op de gewenste doorontwikkeling van het marketing
klantbeeld om marketing duurzaam te kunnen voorzien van de gewenste
klantinzichten.
Het maken en onderhouden van voorspelmodellen voor de optimalisatie van
below-the-line marketingcampagnes.
Het uitvoeren van complexe (statistische) data analyses op klant- en
prospectdata.

Jouw profiel:
WO werk- en denkniveau; opleiding met statistische achtergrond (bv.
econometrie, (bedrijfs)economie, (technische)bedrijfskunde of marketing).
Affiniteit voor marketing en sales; in staat data te vertalen naar
informatie gericht op commerciële toepassingen.
Communicatieve vaardigheden voor advisering, overtuiging, en afstemming
met betrekking tot planning.
Kennis van statistische tools (SPSS, SQL, Excel, Access etc.).
Kennis van en ervaring met verschillende methoden en technieken (o.a.
treemodels en logit).
Gestructureerd kunnen werken onder operationele druk.

Ons aanbod;
Deelname aan de Marketing Intelligence Academy.
Marktconform startsalaris voor academici, inclusief aantrekkelijke en
flexibele arbeidsvoorwaarden.

Ben je nieuwsgierig, heb je interesse of heb je vragen? Neem gerust
contact op met;

Jens-Leendert Waaijers, 06 5332 1340 [log in to unmask]
Manager Customer Intelligence & Analyse KPN Consumentenmarkt


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geld verdienen én relevante werkervaring opdoen?

Neem een (vakantie)baan bij KPN Customer Intelligence & Analyse!



Vanuit de afdeling Customer Intelligence & Analyse leveren we een
belangrijk bijdrage aan de waardeoptimalisatie van de klantenbase van
KPN Consumentenmarkt. Op basis van scherpe analyses geven we objectief
en fact-based advies aan voornamelijk de marketingafdeling, maar soms
ook aan de raad van bestuur. Onze werkzaamheden bestaan dus niet alleen
uit analyseren maar ook voor een belangrijk deel uit adviseren, we staan
voortdurend in contact met de business.



Voor de zomerperiode zijn we op zoek naar een enthousiaste, analytisch
ingestelde student die ons kan helpen met analysewerkzaamheden. Deze
werkzaamheden bestaan o.a. uit het selecteren, koppelen, bewerken en
interpreteren van data. Hiervoor gebruiken we tools als SQL, Access en
SPSS. In nauwe samenwerking met de analist bepaal je de juiste
databewerkingen en interpreteer je de resultaten. Hierdoor krijg je een
goed beeld van de werkzaamheden van een customer intelligence analist en
leer je de business kennen.



Wat zoeken we:

WO-Student; bij voorkeur opleiding met statistische achtergrond (bv.
econometrie, (bedrijfs)economie, (technische)bedrijfskunde of marketing).

Kennis van statistische tools is een pre (SPSS, SQL, Excel, Access etc.).

Minimaal 16u per week beschikbaar gedurende 1 tot 3 maanden.



Wat bieden we:

Een leuk salaris.

Een kijkje in de keuken van KPN Consumentenmarkt en een goed beeld van
het werk van een customer intelligence analist (wellicht jouw
toekomstige baan…).

Samenwerking met jonge professionals in het customer intelligence vak.



Ben je nieuwsgierig, heb je interesse of heb je vragen? Neem gerust
contact op met;



Jens-Leendert Waaijers, 06 5332 1340 / [log in to unmask] Duidelijk
vermelden dat je solliciteert naar de vakantiebaan.

Manager Customer Intelligence & Analyse KPN Consumentenmarkt

--
Career Office Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Postbus 800
9700 AV  Groningen
www.rug.nl/feb/careeroffice
0503637182/3452