Afstudeeropdracht
‘Planmatig bakken’
Op het
hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam
Fulltime,
van september 2009 tot en met februari 2010
Algemeen
Ahold is
een internationale groep service-retailers met ketens in de Verenigde
Staten en
Europa. Het vlaggenschip in Nederland is Albert Heijn, dat met ruim 800
winkels
het alledaagse betaalbaar, en bijzondere bereikbaar maakt. In de
winkels van
Albert Heijn worden de hele dag door verse broden, stokbroden, zoet en
hartig
banket vers afgebakken. Producten die aan het eind van de dag niet
verkocht
zijn, worden gecontroleerd afgevoerd en omgezet in groene stroom.
De
afdeling
Het
project Reductie Afboekingen wordt geleid door twee full-time
medewerkers. De
projectmedewerkers vallen onder Commercie Vers, maar rapporteren ook
rechtstreeks aan de Directie.
De
opdracht
Albert
Heijn gaat vanaf 2010 significant minder producten weggooien. Hiertoe
is begin
2009 een integraal plan van aanpak gemaakt dat nu leidend is voor tal
van
initiatieven die de doelstelling van dit project binnen bereik gaan
brengen.
Een van de tien pijlers binnen het project is het optimaliseren van
winkelprocessen. En een van de belangrijkste onderwerpen binnen die
pijler is
het bakplan.
Na een
gedegen introductie in bedrijf en problematiek onderzoek je hoe de
prognose per
artikel tot stand komt, hoe het bakplan wordt opgesteld en hoe de
medewerkers
in de winkel het bakplan gebruiken. Je brengt in kaart welke oorzaken
er lijken
te zijn voor het overhouden van afgebakken producten aan het eind van
de dag.
Aan het eind van je afstudeeropdracht geef je aan welke mogelijkheden
er zijn
om de afboekingen van Bake Off fors te verlagen. Je brengt tevens de
consequenties in kaart voor zaken als productbeschikbaarheid en
werkzaamheden
in de winkel.
Wij
vragen
HBO-WO
werk- en denkniveau;
Een
relevante studie;
Affiniteit
met retail;
Zelfstandigheid;
De
capaciteit om te communiceren met alle lagen van een organisatie;
Hands-on
mentaliteit: je gaat voor rapport én resultaat.
Wij
bieden
Een zeer
concrete opdracht zonder ´klusjes´;
Een
uitstekende introductie en begeleiding;
Contactmomenten
met winkels, Accountmanagers, Category Managers e.v.a.;
Een
gestroomlijnde eindpresentatie, gecombineerd met twee andere
afstudeerders;
Een
stage- en reiskostenvergoeding.
Sollicitatie
Schriftelijke
sollicitaties voorzien van curriculum vitae en motivatiebrief graag
richten
aan: [log in to unmask].
t.a.v
Sjakko van Duijn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afstudeeropdracht
‘Verlenging THT’
Op het
hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam
Fulltime,
van september 2009 tot en met februari 2010
Algemeen
Ahold is
een internationale groep service-retailers met ketens in de Verenigde
Staten en
Europa. Het vlaggenschip in Nederland is Albert Heijn, dat met ruim 800
winkels
het alledaagse betaalbaar, en bijzondere bereikbaar maakt. In de
winkels van
Albert Heijn worden aan het eind van de dag de artikelen waarvan de
THT-datum
(tenminste houdbaar tot) is verstreken gecontroleerd afgevoerd en
omgezet in
groene stroom.
De
afdeling
Het
project Reductie Afboekingen wordt geleid door twee full-time
medewerkers. De
projectmedewerkers vallen onder Commercie Vers, maar rapporteren ook
rechtstreeks aan de Directie.
De
opdracht
Albert
Heijn gaat vanaf 2010 significant minder producten weggooien. Hiertoe
is begin
2009 een integraal plan van aanpak gemaakt dat nu leidend is voor tal
van
initiatieven die de doelstelling van dit project binnen bereik gaan
brengen.
Een van de tien pijlers binnen het project is het optimaliseren van de
THT-codes op producten. Een langere houdbaarheid leidt direct tot
minder
vernietigingen.
Na een
gedegen introductie in bedrijf en problematiek breng je het
theoretische effect
van houdbaarheidsverlenging beeldend in kaart. Je onderzoekt of de
huidige
houdbaarheids-instellingen van verse producten overeenkomen met de
werkelijkheid. Je bespreekt met onze leveranciers of er THT´s zijn die
nu al
langer kunnen worden ingesteld en maakt voor de artikelen met de meeste
afboekingen een plan van aanpak om middels proces-aanpassingen te komen
tot een
langere houdbaarheid. Je hanteert hierbij de recent vernieuwde
procedure van de
afdeling Kwaliteit.
Wij
vragen
HBO-WO
werk- en denkniveau;
Een
relevante studie;
Affiniteit
met retail en productkwaliteit;
Zelfstandigheid;
De
capaciteit om te communiceren met alle lagen van een organisatie;
Hands-on
mentaliteit: je gaat voor rapport én resultaat.
Wij
bieden
Een zeer
concrete opdracht zonder ´klusjes´;
Een
uitstekende introductie en begeleiding;
Contact
met leveranciers, category managers, logistiek managers e.v.a.;
Een
gestroomlijnde eindpresentatie, gecombineerd met twee andere
afstudeerders;
Een
stage- en reiskostenvergoeding.
Sollicitatie
Schriftelijke
sollicitaties voorzien van curriculum vitae en motivatiebrief graag
richten
aan: [log in to unmask].
t.a.v
Sjakko van Duijn
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afstudeeropdracht
‘Voorraaddagen’
Op het
hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam
Fulltime,
van september 2009 tot en met februari 2010
Algemeen
Ahold is
een internationale groep service-retailers met ketens in de Verenigde
Staten en
Europa. Het vlaggenschip in Nederland is Albert Heijn, dat met ruim 800
winkels
het alledaagse betaalbaar, en bijzondere bereikbaar maakt. In de
winkels van
Albert Heijn worden aan het eind van de dag de artikelen waarvan de THT
is
verstreken gecontroleerd afgevoerd en omgezet in groene stroom.
De
afdeling
Het
project Reductie Afboekingen wordt geleid door twee full-time
medewerkers. De
projectmedewerkers vallen onder Commercie Vers, maar rapporteren ook
rechtstreeks aan de Directie.
De
opdracht
Albert
Heijn gaat vanaf 2010 significant minder producten weggooien. Hiertoe
is begin
2009 een integraal plan van aanpak gemaakt dat nu leidend is voor tal
van
initiatieven die de doelstelling van dit project binnen bereik gaan
brengen.
Een van de tien pijlers binnen het project is het optimaliseren van het
aantal
voorraaddagen dat een product doorbrengt in de keten van leverancier
tot
winkel. Een kortere doorlooptijd geeft de winkels een langere
houdbaarheid en
leidt zo direct tot minder afboekingen.
Na een
gedegen introductie in bedrijf en problematiek onderzoek je in hoeverre
medewerkers in de logistieke keten worden afgerekend op voorraaddagen.
Je
brengt in kaart welke factoren er momenteel leiden tot een verhoging
van
voorraadvorming in de keten en wat het effect per beïnvloedende factor
is. Geef
aan de hand van theoretische modellen aan welke factoren verminderd
kunnen
worden, hoeveel dat zou kunnen opleveren en wat daarvoor nodig is. Je
komt met
een helder overzicht over de huidige situatie en een advies om
voorraadvorming
in de logistieke keten te reduceren.
Wij
vragen
HBO-WO
werk- en denkniveau;
Een
relevante studie;
Affiniteit
met retail en logistiek;
Zelfstandigheid;
De
capaciteit om te communiceren met alle lagen van een organisatie;
Hands-on
mentaliteit: je gaat voor rapport én resultaat.
Wij
bieden
Een zeer
concrete opdracht zonder ´klusjes´;
Een
uitstekende introductie en begeleiding;
Contact
met leveranciers, logistiek managers, versplanners e.v.a.;
Een
gestroomlijnde eindpresentatie, gecombineerd met twee andere
afstudeerders;
Een
stage- en reiskostenvergoeding.
Solliciteren
Schriftelijke
sollicitaties voorzien van curriculum vitae en motivatiebrief graag
richten
aan: [log in to unmask]
t.a.v. Sjakko van Duijn
--
Career Office Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Postbus 800
9700 AVÂ Groningen
www.rug.nl/feb/careeroffice
0503637182/3452