Afstudeeropdracht ‘Planmatig bakken’

Op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam

Fulltime, van september 2009 tot en met februari 2010

Â

Algemeen

Ahold is een internationale groep service-retailers met ketens in de Verenigde Staten en Europa. Het vlaggenschip in Nederland is Albert Heijn, dat met ruim 800 winkels het alledaagse betaalbaar, en bijzondere bereikbaar maakt. In de winkels van Albert Heijn worden de hele dag door verse broden, stokbroden, zoet en hartig banket vers afgebakken. Producten die aan het eind van de dag niet verkocht zijn, worden gecontroleerd afgevoerd en omgezet in groene stroom.

Â

De afdeling

Het project Reductie Afboekingen wordt geleid door twee full-time medewerkers. De projectmedewerkers vallen onder Commercie Vers, maar rapporteren ook rechtstreeks aan de Directie.

Â

De opdracht

Albert Heijn gaat vanaf 2010 significant minder producten weggooien. Hiertoe is begin 2009 een integraal plan van aanpak gemaakt dat nu leidend is voor tal van initiatieven die de doelstelling van dit project binnen bereik gaan brengen. Een van de tien pijlers binnen het project is het optimaliseren van winkelprocessen. En een van de belangrijkste onderwerpen binnen die pijler is het bakplan.

Na een gedegen introductie in bedrijf en problematiek onderzoek je hoe de prognose per artikel tot stand komt, hoe het bakplan wordt opgesteld en hoe de medewerkers in de winkel het bakplan gebruiken. Je brengt in kaart welke oorzaken er lijken te zijn voor het overhouden van afgebakken producten aan het eind van de dag. Aan het eind van je afstudeeropdracht geef je aan welke mogelijkheden er zijn om de afboekingen van Bake Off fors te verlagen. Je brengt tevens de consequenties in kaart voor zaken als productbeschikbaarheid en werkzaamheden in de winkel.

Â

Wij vragen

HBO-WO werk- en denkniveau;

Een relevante studie;

Affiniteit met retail;

Zelfstandigheid;

De capaciteit om te communiceren met alle lagen van een organisatie;

Hands-on mentaliteit: je gaat voor rapport én resultaat.

Â

Â

Wij bieden

Een zeer concrete opdracht zonder ´klusjes´;

Een uitstekende introductie en begeleiding;

Contactmomenten met winkels, Accountmanagers, Category Managers e.v.a.;

Een gestroomlijnde eindpresentatie, gecombineerd met twee andere afstudeerders;

Een stage- en reiskostenvergoeding.

Â

Sollicitatie

Schriftelijke sollicitaties voorzien van curriculum vitae en motivatiebrief graag richten aan: [log in to unmask]. t.a.v Sjakko van Duijn

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Â

Â

Â

Afstudeeropdracht ‘Verlenging THT’

Op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam

Fulltime, van september 2009 tot en met februari 2010

Â

Algemeen

Ahold is een internationale groep service-retailers met ketens in de Verenigde Staten en Europa. Het vlaggenschip in Nederland is Albert Heijn, dat met ruim 800 winkels het alledaagse betaalbaar, en bijzondere bereikbaar maakt. In de winkels van Albert Heijn worden aan het eind van de dag de artikelen waarvan de THT-datum (tenminste houdbaar tot) is verstreken gecontroleerd afgevoerd en omgezet in groene stroom.

Â

De afdeling

Het project Reductie Afboekingen wordt geleid door twee full-time medewerkers. De projectmedewerkers vallen onder Commercie Vers, maar rapporteren ook rechtstreeks aan de Directie.

Â

De opdracht

Albert Heijn gaat vanaf 2010 significant minder producten weggooien. Hiertoe is begin 2009 een integraal plan van aanpak gemaakt dat nu leidend is voor tal van initiatieven die de doelstelling van dit project binnen bereik gaan brengen. Een van de tien pijlers binnen het project is het optimaliseren van de THT-codes op producten. Een langere houdbaarheid leidt direct tot minder vernietigingen.

Na een gedegen introductie in bedrijf en problematiek breng je het theoretische effect van houdbaarheidsverlenging beeldend in kaart. Je onderzoekt of de huidige houdbaarheids-instellingen van verse producten overeenkomen met de werkelijkheid. Je bespreekt met onze leveranciers of er THT´s zijn die nu al langer kunnen worden ingesteld en maakt voor de artikelen met de meeste afboekingen een plan van aanpak om middels proces-aanpassingen te komen tot een langere houdbaarheid. Je hanteert hierbij de recent vernieuwde procedure van de afdeling Kwaliteit.

Â

Wij vragen

HBO-WO werk- en denkniveau;

Een relevante studie;

Affiniteit met retail en productkwaliteit;

Zelfstandigheid;

De capaciteit om te communiceren met alle lagen van een organisatie;

Hands-on mentaliteit: je gaat voor rapport én resultaat.

Â

Â

Wij bieden

Een zeer concrete opdracht zonder ´klusjes´;

Een uitstekende introductie en begeleiding;

Contact met leveranciers, category managers, logistiek managers e.v.a.;

Een gestroomlijnde eindpresentatie, gecombineerd met twee andere afstudeerders;

Een stage- en reiskostenvergoeding.

Â

Sollicitatie

Schriftelijke sollicitaties voorzien van curriculum vitae en motivatiebrief graag richten aan: [log in to unmask]. t.a.v Sjakko van Duijn

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Â

Â

Â

Afstudeeropdracht ‘Voorraaddagen’

Op het hoofdkantoor van Albert Heijn in Zaandam

Fulltime, van september 2009 tot en met februari 2010

Â

Algemeen

Ahold is een internationale groep service-retailers met ketens in de Verenigde Staten en Europa. Het vlaggenschip in Nederland is Albert Heijn, dat met ruim 800 winkels het alledaagse betaalbaar, en bijzondere bereikbaar maakt. In de winkels van Albert Heijn worden aan het eind van de dag de artikelen waarvan de THT is verstreken gecontroleerd afgevoerd en omgezet in groene stroom.

Â

De afdeling

Het project Reductie Afboekingen wordt geleid door twee full-time medewerkers. De projectmedewerkers vallen onder Commercie Vers, maar rapporteren ook rechtstreeks aan de Directie.

Â

De opdracht

Albert Heijn gaat vanaf 2010 significant minder producten weggooien. Hiertoe is begin 2009 een integraal plan van aanpak gemaakt dat nu leidend is voor tal van initiatieven die de doelstelling van dit project binnen bereik gaan brengen. Een van de tien pijlers binnen het project is het optimaliseren van het aantal voorraaddagen dat een product doorbrengt in de keten van leverancier tot winkel. Een kortere doorlooptijd geeft de winkels een langere houdbaarheid en leidt zo direct tot minder afboekingen.

Â

Na een gedegen introductie in bedrijf en problematiek onderzoek je in hoeverre medewerkers in de logistieke keten worden afgerekend op voorraaddagen. Je brengt in kaart welke factoren er momenteel leiden tot een verhoging van voorraadvorming in de keten en wat het effect per beïnvloedende factor is. Geef aan de hand van theoretische modellen aan welke factoren verminderd kunnen worden, hoeveel dat zou kunnen opleveren en wat daarvoor nodig is. Je komt met een helder overzicht over de huidige situatie en een advies om voorraadvorming in de logistieke keten te reduceren.

Â

Wij vragen

HBO-WO werk- en denkniveau;

Een relevante studie;

Affiniteit met retail en logistiek;

Zelfstandigheid;

De capaciteit om te communiceren met alle lagen van een organisatie;

Hands-on mentaliteit: je gaat voor rapport én resultaat.

Â

Wij bieden

Een zeer concrete opdracht zonder ´klusjes´;

Een uitstekende introductie en begeleiding;

Contact met leveranciers, logistiek managers, versplanners e.v.a.;

Een gestroomlijnde eindpresentatie, gecombineerd met twee andere afstudeerders;

Een stage- en reiskostenvergoeding.

Â

Solliciteren

Schriftelijke sollicitaties voorzien van curriculum vitae en motivatiebrief graag richten aan: [log in to unmask] t.a.v. Sjakko van Duijn

--
Career Office Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Postbus 800
9700 AVÂ Groningen
www.rug.nl/feb/careeroffice
0503637182/3452

Â

Â

Â

Â

Â

Â

Â

Â

Â

Â