Van: "[log in to unmask]" <[log in to unmask]>
Datum: 6 juli 2012 11:59:44 GMT+02:00
Aan: [log in to unmask]
Onderwerp: Film over eerste ruimtevaarder

Geachte medewerker/redactie van De Koepel,

In verband met jullie positie binnen de Nederlandse
(amateur)sterrenkundige activiteien, verwacht ik en hoop ik dat u ook wel
geïnteresseerd zal zijn en ons wilt helpen in het volgende.

Namens Zaaigrond Filmproducties produceer ik de documentairefilm 'Een
Klein Vlekje' van de Zeeuwse regisseur Florenz van de Vijver. Een film
over de eerste echte astronaut van Nederlandse bodem: Lodewijk van den
Berg uit Sluiskil (en dus niet Wubbo Ockels). Deze film zal in premiere
gaan op het Film by the Sea festival in Vlissingen en Terneuzen en in elk
geval worden uitgezonden op Omroep Zeeland. Daarnaast wordt de film
ingestuurd naar (inter)nationale filmfestivals en landelijke omroepen.
Bijzonder interessant voor De Koepel is het feit dat Lodewijk van den Berg
niet de enige hoofdpersoon is, maar dat er ook andere inwoners van
Sluiskil in de film worden gevolgd zoals onder andere de amateur
sterrenkijker Koen de Bruijn die regelmatig naar de Sterrenwacht in
Middelburg gaat. Met deze laatste partij werken wij overigens intensief
samen aan deze film.

Om de productie tot een geslaagd einde te brengen hopen wij de laatste
financieën via 'crowdfunding' op Cinecrowd binnen te halen. Via Cinecrowd
is het mogelijk om op een eenvoudige manier zowel kleine als grote
donaties te geven. Er staat hoe dan ook altijd iets van ons tegenover.

Wat ik u zou willen vragen is enerzijds of jullie wellicht aandacht aan
dit project op Cinecrowd willen geven (bijvoorbeeld door het filmpje op
Cinecrowd op jullie eigen website te plaatsen of de link naar Cinecrowd.nl
via jullie maillijsten en contacten te versturen). Anderzijds zou ik u
uiteraard willen vragen of jullie vanuit De Koepel zelf een donatie zouden
willen geven. Er staan mooie tegenprestaties tegenover. Bijvoorbeeld leuke
(team)uitjes zoals toegangskaarten voor de premiere op het Film by the sea
festival (zowel in Vlissingen als Terneuzen) of een rondleiding bij de
Sterrenwacht in Middelburg, allemaal afhankelijk van de hoogte van de
donatie. Daarnaast verschijnt uw website/bedrijfsnaam op de aftiteling of
zelfs op het PRmateriaal en krijgt u uiteraard een DvD of meerdere DvD's
van de film. Mocht u andere wensen hebben dan kunnen we daar altijd over
praten uiteraard.

Hoe dan ook hoop ik dat jullie dit project willen steunen op de manier die
het beste past. Ook tips voor andere donateurs/websites waar we het
project kunnen promoten zijn uiteraard van harte welkom. Kijk voor meer
informatie over het project op Cinecrowd op:
http://cinecrowd.nl/details.php?projectUid=f01c8c902b8baa1201b896d5981aa432a88fce74
Daar kunt u ook eenvoudig een donatie doen als u dat wilt. U kunt daar
onder 'rewards' ook lezen wat u terugkrijgt voor uw donatie.

Voor meer informatie over Zaaigrond Filmproducties in het algemeen:
www.zaaigrondfilm.nl

Ik hoop in elk geval op een reactie.

Vriendelijke groeten,

Harko Wubs