nog een melding

groetv
govert

From: [log in to unmask] [mailto:[log in to unmask]]
Sent: zondag 16 augustus 2009 22:01
To: [log in to unmask]
Subject: Vuurbol

Govert,

Onderstaand bericht wilde ik aan [log in to unmask] verzenden, maar dat lukt niet (rejected). Jij schijnt daar wel te kunnen posten. Misschien wil je dit bericht doorsturen?

Groeten,

Lex Blommers

Hallo,

De heldere vuurbol van 15 augustus is ook door mijn vrouw Ingeborg en mij gezien vanuit Leiderdorp. Het gebeurde om ca. 21:59 MEZT (toen ik op mijn horloge keek was het 21:59:25, en dat was schat ik minder dan een halve minuut erna). Hij zat laag boven de zuidelijke horizon, ca 10 graden of iets meer, en bewoog van oost naar west, vrijwel horizontaal maar wel duidelijk in dalende richting. Fel groen van kleur, groot en rond, en heel traag: toen ik hem zag had ik nog de tijd mijn vrouw te alarmeren en een blik door een prismakijker te werpen, de zichtbaarheidsduur zal acht of tien seconden zijn geweest. Helderheid moeilijk te schatten, veel helderder dan Jupiter, maar denk ik ook verzwakt door wolken laag in het zuiden. Misschien -6 of zo.

Groeten,

Lex Blommers