Hallo allemaal,

Misschien vinden jullie het leuk om een naar onderstaande link te klikken:
http://www.elmundo.es/elmundo/2009/04/20/ciencia/1240238505.html

Het betreft een artikel over Charles Messier op de website van El Mundo, de op één na grootste krant van Spanje.
Hierin is één van mijn oude sterrenkaarten opgenomen. Het betreft waarnemingen van Messier aan Komeet Halley in 1758.
De directeur van het Observatorio Astronomico Nacional, Rafael Bachiller, heeft mij om publicatie gevraagd, en die heb ik uiteraard gaarne verleend.

De plaat is in volle omvang te vinden op
http://www.pbase.com/image/92108502

Deze plaat zal toevalligerwijze binnenkort ook te vinden zijn op de omslag van het boek "The Fallen Sky - an intimite history of shooting stars" van Christopher Cokinos, uit te geven door Penguin USA Publishing. Dit boek verschijnt op 30 juli 2009. ISBN 1585427209.

groeten,

--

Henk Bril
www.astrobril.nl