LWP Archives

October 2006

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Stefan Suurmeijer <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Tue, 10 Oct 2006 00:24:17 +0200
Jurjen,

sorry voor de late reactie, ben nu weer achterstand aan het bijwerken

Jurjen Bokma wrote:
> [...]
> - de punten waarop er toch nog operator input gevraagd kan worden (als
> er iets misgaat). Dit zou ondervangen kunnen worden door een
> monitoring-systeem.
> - veel netwerk-connecties achter elkaar, en de extra tijd die een
> install kost t.o.v. het over het netwerk trekken van een image.
>
> Wij werken hier met een enkel image voor alle i386-PC's. Voor 64-bitters
> is een tweede image nodig. Volgens mij tonen we daarmee aan dat ook een
> image redelijk flexibel kan zijn.
>
> Maar weet iemand wat de standaard-SuSE- en de standaard-RedHat-manier is

Voor SuSE: autoyast. Volgens mij vergelijkbaar met wat jullie doen. Je
installeert een enkel systeem en legt in een bestand alle settings vast.
Die kun je vervolgens gebruiken om andere systemen uit te rollen.
Voor RedHat weet ik het niet, misschien kan iemand van sterrenkunde daar
iets van zeggen?

> Mvgr.
> Jurjen

vrgr