LWP Archives

January 2009

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Jurjen Bokma <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Mon, 19 Jan 2009 13:58:17 +0100
Hallo Eite,

dank voor de snelle en uitgebreide respons!
Wat betreft de kwaliteiten van Spacewalk en Landscape: ik heb beide
naast elkaar gehad en vergeleken, en inderdaad, Landscape kan nog niet
tippen aan Spacewalk. En ja, de vendor lock-in - die ik altijd vrees -
ligt zeker nog op de loer.
Maar Ubuntu is in mijn ogen een aantrekkelijker desktop dan CentOS, en
in die zin werd de LWP gegijzeld door Spacewalk als enig voldoende
sysmansys.
Ik zie nu kans om meteen de populairste distributie te nemen, met zowel
op korte termijn - als Beta-site van Canonical en met support van dat
bedrijf - als op de lange termijn, met pogingen .deb in Spacewalk te
krijgen en de Spacewalk-expertise van Sterrenkunde, goed zicht op een
bruikbaar systems management system.
't Is wel jammer van de rpm-expertise die jullie hebben opgebouwd.

Ik zou je graag woensdag even spreken, want je mening over mankracht,
apparatuur en Appendix D stel ik ook zeer op prijs.

Mvgr, en nogmaals dank.
Jurjen