LWP Archives

September 2008

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Jurjen Bokma <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 22 Sep 2008 16:06:59 +0200
Heren,

ik ben nog wel een keer geinteresseerd in de aantallen desktops die elke
afdeling heeft staan, en welke distro's ze draaien (de vorige telling is
al twee jaar oud). Zijn er nog grote veranderingen geweest? Plus of min
tien procent is me wel nauwkeurig genoeg.

En woensdag zal ik ook de volgende vraag stellen:
In de ene hand heb ik CentOS. Met het downloaden van een stukje
DHCP-config en het uploaden van een paar scriptjes heb je unattended
install voor je machines, en je kunt ze remote in de gaten houden en
bijconfigureren via een Web-interface.
In de andere hand heb ik Ubuntu. Met het downloaden van een stukje
DHCP-config en het uploaden van wat scriptjes heb je unattended install,
maar daarna zoek je zelf eerst maar uit hoe je je machines bij de les
houdt, en wat er allemaal gebeurt op die dingen. Het LWP-project zal er
wel iets voor maken, maar later pas.
Wie kiest er voor de CentOS-oplossing? Wie gaat onze Ubuntu gebruiken?
En wie gaat er eerst nog maar even helemaal niet, en blijft lekker z'n
eigen ding doen?

Mvgr.
Jurjen