LWP Archives

February 2007

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Ronald Zwaagstra <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 19 Feb 2007 13:11:10 +0100
Even een korte reactie.

Ik krijg de documenten rond de reorganisatie inderdaad niet.

Ik kan me maar 1 voorgaande vergadering herinneren, namelijk de aftrap.
Heb ik iets gemist?

Ik heb inderdaad, zoals aangegeven, niet de indruk enige invloed gehad
te hebben. Desondanks, mijn voorstel om voor een opensource benadering
te kiezen komt omdat ik ervan overtuigd ben dat dat een uitstekende
benadering is. Het is een serieus voorstel en geen reden voor argumenten
ad hominem.

Zelfs een gangbare aanpak kun je op veel verschillende manieren
uitwerken, de huidige uitwerking is een van een grote centralisatie en
geslotenheid. De gebruikelijkheid van een aanpak wil nog niet zeggen dat
hij optimaal is, of dat je niet zou mogen nadenken over een betere
opzet. Het voornemen van het LWP project was toch om ons als
linuxbeheerders maximaal bij te betrekken en ons niet iets op te
dringen. Overigens is een open aanpak van een project met veel directe
input ook heel erg gebruikelijk, denk aan alle open source projecten en
aan wikipedia. Ook in dat geval kun je heel goed een projectleider
hebben, denk aan de rol van Linus Torvalds, en een projectteam, in de
linux-analogie bijvoorbeeld de kernelontwikkelaars.

Ik zou graag proberen de discussie zuiver te houden. Op inhoudelijke
argumenten reageren met drogredenen (kijk op
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden naar de punten 2.1 en 2.4) past
daar niet bij.

Ronald