LWP Archives

October 2006

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Jurjen Bokma <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 12 Oct 2006 14:27:25 +0200
Natuurlijk, enige support krijg je wel. Maar als ze eens niet willen,
mag je op een SuSE-only-systeem je probleem repliceren, als het daar ook
optreedt, heb je je support. Evengoed zagen de SuSE-standhouders 't niet
zo zitten om een Enterprise Desktop op te tuigen tot een serieuze
informatica-onderzoekswerkplek. 't Is bedoeld voor standaard
kantoorautomatisering, en that's it.
En nu we het toch over vendor lock-in hebben...  Ik heb natuurlijk ook
even de SuSE- en RedHat-mensen gevraagd wat ze van elkaar vonden. 't
Eerste wat RedHat over SuSE zegt is dat Novell alleen het hoogst
noodzakelijke open-sourcet, voor de rest is SuSE alleen een mooi
platform om hun eigen producten te pushen.
En inderdaad, als ik de SuSE-man naar de traagheid van NCPmount vraag,
krijk ik meteen een proprietary grafisch geval onder mijn neus, dat niet
PAMbaar is, met het idee dat maar eens te proberen, omdat ncpmount een
doodgeboren reverse-engineering-ding is.

Wat willen we, Open Source of alleen een linux-poot aan onze
Novell-installatie?

Ik ben er nog niet uit tussen RedHat en SuSE...

Mvgr.
Jurjen

Trouwens, als er verder toch niemand luistert, kunnen we de discussie
ook van de lijst halen, hoeven we minder te tikken :)

--
Jurjen Bokma <[log in to unmask]>