LWP Archives

October 2006

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Stefan Suurmeijer <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 12 Oct 2006 16:56:58 +0200
Ronald,

Ronald Zwaagstra wrote:
> Aangezien ik ook meeluister zou ik misschien net zo goed een opmerking
> kunnen maken. Persoonlijk lijkt de discussie over de keuze voor een
> distributie me enigszins prematuur. Eerst moeten onze klanten, de
> onderwijs- en onderzoeksdirecteuren + leiders van onderzoeksprojecten,
> maar eens met elkaar om tafel gaan zitten om te formuleren waarvoor zij
> Linux gebruiken en wat voor eisen zij stellen aan een LWP. Met dat
> pakket van eisen kunnen wij vervolgens aan de slag om tot een technische
>   uitwerking te komen, waarbij de keuze van een distributie een van de
> [...]

Een beetje een herhaling van zetten: natuurlijk moet de klantwens
centraal staan en die zal ik ook inventariseren, maar zie ook eerdere
mails: ik denk niet dat iemand van ons betwijfelt dat de klantwensen met
willekeurig welke van de twee genoemde distributies (of zelfs andere)
gerealiseerd kunnen worden. Ik geloof niet dat ik naar aanleiding van
die inventarisatie een distributie zal kunnen uitsluiten of zonder
twijfel als beste kan aanwijzen. Daarvoor moeten dus andere argumenten
aangedragen worden, en ik denk dat de enige personen die daarover iets
zinnigs kunnen zeggen op deze lijst staan.
Kortom, ik ga dus bij beoogde klanten langs om te inventariseren, maar
het maken van bepaalde technische keuzes die niet van invloed zullen
zijn op wat we functioneel moeten opleveren kan wat mij betreft parallel
daaraan lopen.

Om de vergelijking wat makkelijker te maken: ik heb aan sterrenkunde
gevraagd of ik een kijkje in hun keuken mag nemen, aangezien zij een red
hat constructie gebruiken die (groten)deels overeenkomt met wat we
beogen. Zij willen wel een demo geven. Ik kan me voorstellen dat meer
lezers van deze lijst daar wel interesse in hebben: bij deze het verzoek
mij dat te laten weten, dan zorg ik dat je ook een uitnodiging krijgt.

vrgr
Stefan