LWP Archives

June 2009

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Jurjen Bokma <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 29 Jun 2009 10:30:28 +0200
Heren,

voor de LWP zullen t.z.t. .deb-pakketten moeten worden gemaakt. Ik had
dat wel eens ad-hoc gedaan, maar ga nu eens uitzoeken hoe het eigenlijk
hoort.

Animo.
Wie heeft er belangstelling voor een soort colloquium, zeg een middag in
september waar ik dan moet uitleggen wat ik gevonden heb? Wie heeft er
zo veel belangstelling dat hij ruimte openhoudt in zijn agenda? Let wel,
ik ben geenszins de expert, maar ik heb de indruk dat jullie dat op dit
terrein ook niet allemaal zijn.

Noodzaak.
Is er iemand die wel serieus verstand heeft van deb-packaging, en is die
eventueel bereid dat colloquium te geven, als er belangstelling is?

Inhoud.
Voor degenen die belangstelling hebben: wat weet je al, en wat wil je
meer weten? Anatomie van packages, of van repositories? Keus van de
toolchain? Details van een specifieke toolchain? DebHelper-scripts,
PBuilder? Bepaalde aspecten? Policy compliance?

Vorm.
Praatje? Workshop?

Eventuele reacties s.v.p. deze week nog.

Mvgr.
Jurjen