LWP Archives

October 2006

LWP@LIST.RUG.NL

From:
Harm Paas <[log in to unmask]>
Reply To:
Lijst voor communicatie over Linux werkplek <[log in to unmask]>
Date:
Thu, 12 Oct 2006 13:51:01 +0200
On Thu, 2006-10-12 at 10:18 +0200, Jurjen Bokma wrote:
> Heren,
>
> ik sprak gisteren op LinuxWorld met SuSE-mensen, en die vertelden dat de
> support om SuSE Enterprise Desktop in principe vervalt zodra je zelf
> packages toevoegt.
> Ik had me dat nog niet zo expliciet gerealiseerd, maar dat betekent dat
> we zeker in het geval van het IWI geen support hebben. Daarom zou het
> IWI m.i. in het geval van SuSE beter uiy zijn met de ongesupporte
> versie, waar we -net als nu- op de community en onszelf zouden zijn
> aangewezen.

 Ik schat dit probleem minder ernstig in: In het geval van een probleem
in het Operating System en de standaard packages die erbij geleverd
worden (met de aanverwante libraries) zal Suse zeker respons geven,
anders verkopen ze niets meer.
Wij verkeren immers in de luxe situatie dat er meerdere Linux
distributeurs zijn die met elkaar concurreren en dat we een keuze kunnen
maken :
Dit is tegenstelling tot sommige proprietary Operating Systems als
Windows en MACos X, waar je altijd aan één leverancier bent overgeleverd
en niet kunt weglopen ...

Voor toegevoegde software zul je al ( leveranciers als bijv. Mathworks,
etc.)  dan niet ( open source community ? ) service hebben die daar niet
onder valt.

--
Met vriendelijke groet,

 ---Harm

 Harm Paas,  Sys. Admin.            Email     : [log in to unmask]
 Dept. of Computing Science,        Phone     : +31 50-3633944
 IWI - Instituut voor Wiskunde & Informatica
 Rijksuniversiteit Groningen        FAX       : +31 50-3633800
 PO Box 800, 9700 AV Groningen,     Country   : The Netherlands