LWP Archives

June 2009

LWP@LIST.RUG.NL

From:
"a.l.mathlener" <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Tue, 30 Jun 2009 09:10:14 +0200
Jurjen Bokma wrote:
> Heren,
>
> voor de LWP zullen t.z.t. .deb-pakketten moeten worden gemaakt. Ik had
> dat wel eens ad-hoc gedaan, maar ga nu eens uitzoeken hoe het eigenlijk
> hoort.
>
> Animo.
> Wie heeft er belangstelling voor een soort colloquium, zeg een middag in
> september waar ik dan moet uitleggen wat ik gevonden heb? Wie heeft er
> zo veel belangstelling dat hij ruimte openhoudt in zijn agenda? Let wel,
> ik ben geenszins de expert, maar ik heb de indruk dat jullie dat op dit
> terrein ook niet allemaal zijn.

Ik zal er zijn.

Heb nog nooit een .deb package gemaakt, dus alles is geheel nieuw voor mij.

> Noodzaak.
> Is er iemand die wel serieus verstand heeft van deb-packaging, en is die
> eventueel bereid dat colloquium te geven, als er belangstelling is?

Welicht dat Hopko Meijering of Ger Strikwerda daar iets meer over weten.

> Inhoud.
> Voor degenen die belangstelling hebben: wat weet je al, en wat wil je
> meer weten? Anatomie van packages, of van repositories? Keus van de
> toolchain? Details van een specifieke toolchain? DebHelper-scripts,
> PBuilder? Bepaalde aspecten? Policy compliance?

Ik ben geheel blanco op dit gebied.

> Vorm.
> Praatje? Workshop?

Praatje met op paier een uitgewerkt voorbeeld zodat ik het daarna zelf
ook nog eens kan proberen/nadoen.

> Eventuele reacties s.v.p. deze week nog.

Bij deze.

--
Met vriendelijke groet,

  Adri Mathlener,  Sys. Admin.       Email     : [log in to unmask]
  Serverinfrastructuur CIT,          Phone     : +31 50 363 6961
  Postbus 11044, 9700 CA Groningen,  Country   : The Netherlands