From:
Casper ter Kuile <[log in to unmask]>
Reply To:
Casper ter Kuile <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 6 Apr 2009 20:35:49 +0200
Hallo Jan,

September is zeker een goede maand!
Feitelijk is september de evenknie van maart, de nacht en dag zijn dan
weer even lang en ook is er weinig verschil met plaatsen op onze
breedtegraad. Alleen de schemering duurt daar langer.
Je zou in Calsky of Heavens-Above even kunnen uitzoeken wanneer het daar
voldoende donker is.
Onze ervaring is dat het om 20 uur wel voldoende donker moet zijn want het
meeste poollicht doet zich voor zo ongeveer tussen 18 en 24 uur.

Met vriendelijke groet,

Casper.