ASTRO-EN-METEO Archives

Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Weer- en Sterrenkunde.

ASTRO-EN-METEO@LIST.RUG.NL

From:
Georg Comello <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Wed, 9 May 2007 14:15:29 +0200
Amateurbijeenkomst Roden

Met belangstelling las ik de commentaren van Gauke Kuipers en Guus
Gilein op de gang van zaken
met betrekking tot de laatste amateurbijeenkomst in Roden. Ik acht het
nog te vroeg voor een uitgebreide analyse van mijn zijde, maar zou de
volgende opmerkingen  willen maken, zulks ter aanvulling van hetgeen
door Guus en Gauke te berde werd gebracht.
Naar mijn mening dient tijdig naar een landelijk bekende spreker te
worden gezocht, die extra deelnemers kan trekken. Nu was op het laatste
moment een spreker "geronseld", die het verhaal van iemand anders bracht
en daar zelf ook niet gelukkig mee was. Het "Groningen-arsenaal" lijkt
mij nu wel te zijn opgebruikt. Verder dient er een avondprogramma te
zijn, en niet zoals nu een excursie, waarvoor men in alle haast van de
koffietafel wordt gesleurd om niet te laat te zijn. Ik ben het met Gauke
eens, dat het geen symposium moet worden, maar een actiever
wervingsbeleid voor amateursprekers zou toch zeker in overweging genomen
kunnen worden; ik denk hierbij aan
directe benadering van de diverse Werkgroepen. Het concept van 1974 is
naar mijn mening inmiddels achterhaald, dat ben ik met Guus eens. En
drie sprekers op een tot een middag gedegradeerde tweedaagse (!)
amateurbijeenkomst is niet de manier, om deelnemers van ver naar Roden
te krijgen. Ik hoop op meer suggesties, om in de toekomst deze
amateurbijeenkomst tot een weer enerverende gebeurtenis te maken.

Georg Comello