From:
Klaas Jobse <[log in to unmask]>
Reply To:
Klaas Jobse <[log in to unmask]>
Date:
Sun, 16 Aug 2009 12:25:38 +0200
Hallo,

Deze door velen gemelde vuurbol (proficiat aan de waarnemers!) was 20
minuten te vroeg voor de Canon all-sky alhier.
Ironie van het geheel is dat ik rond dat tijdstip net alle PC's en camera's
aan het opstarten was en pas als laatste een nieuwe in aanbouw zijnde
all-sky opstelling die het mogelijk maakt om vanaf zonsondergang al in
bedrijf te zijn. Speciaal voor dit soort " Prime Time" verschijningen zoals
die van gisteravond...

Vermoedelijk is ze ook te vroeg voor andere meer oostelijk gelegen all-sky
opstellingen in Europa, hoewel de schemering daar al wat verder gevorderd
was.
Heel misschien nog een kansje voor een Franse video-allsky, Station Caen zou
in ieder geval op de eerste rang hebben gezeten.
Het is nu vooral hopen op een toevallige vangst via een webcam en of
bewakingscamera ergens in dit deel van Europa.

Diegenen die verantwoordelijk zijn voor persberichten zou ik adviseren te
vermelden dat mensen hun bewakingstapes of opgeslagen webcambeelden
nakijken.

Overigens is er een paar uur later wel een heldere meteoor vastgelegd door
mijn all-sky. plaatje staat op:
http://cyclops.klaasjobse.nl/images/allsky/

Groeten,

Klaas Jobse