From:
Govert Schilling <[log in to unmask]>
Reply To:
Govert Schilling <[log in to unmask]>
Date:
Fri, 3 Jan 2014 19:02:11 +0100
U ontvangt deze mail als abonnee. Zie voor wijzigen of opzeggen abonnement http://www.astro.rug.nl/~nvws/asmetlst.htm
---

ik lees net in nrc handelsblad dat pierre van baal is overleden. pierre was
hoogleraar theoretische fysica in leiden, maar ik ken hem van veel langer
geleden (jaren zeventig) toen we allebei lid waren van de utrechtse afdeling
van de jongerenwerkgroep voor sterrenkunde (jwg). hij was toen al een
wiskundig genie, die me vaak heeft geholpen met allerlei astronomische
berekeningen. altijd rustig, vriendelijk, geduldig, behulpzaam. RIP, pierre.

groetv
govert

----------------------------------
govert schilling