From:
Marco Langbroek <[log in to unmask]>
Reply To:
Date:
Fri, 20 Apr 2007 11:19:52 +0200

> Zou het het ISS geweest kunnen zijn? Die was rond 21.19UT in de buurt. Zie
> http://www.heavens-above.com/PassDetails.asp?SatID=25544&lat=53.133&lng=6.433&alt=1&loc=Roden&TZ=CET&Date=39191.8049425958

Het ISS was het zeker niet. Die zit op een west-oost traject. Guus: het ISS zat
op het door jouw genoemde tijdstip boven de Indische Oceaan! Hij maakte een
passage om 20:52 UTC.

Er zijn verschillende flarende objecten en zonder een precieze positie plus
tijdstip is het moeilijk het object te identificeren. USA 129 (een Keyhole
spionage-satelliet) maakte een passage laag west op een zuid-noord traject
omstreeks 21:26 UTC en kan helder opvlammen (tot negatieve magnituden).

- Marco

-----
Dr Marco Langbroek  -  SatTrackCam Leiden, Cospar 4353
Leiden, the Netherlands. 52.15412 N,  4.49081 E (WGS84), +0 m ASL

SatTrackCam: http://home.wanadoo.nl/marco.langbroek/satcam.html
Station (b)log: http://sattrackcam.blogspot.com